Kybele the Goddess

Genusbetraktelser och tankeventilation.

Haute Couture

Kategori: Allmänt

Bloggen beyond-sizes har en kategori som heter "curve boost of the week" och jag ääälskar! Det finns så många fantastiska bilder på plus-size kvinnor och i ett samhälle med bara ett ideal är det allt för lätt att missa allt det andra vackra som inte passar in i detta. Blir så glad varje gång hon lägger upp curve-boost bilder, idag var bland annat dessa två foton med i inlägget. Jag gillar att modellen ser så, i brist på andra ord, haute couture ut. Jag tycker mig se att kurviga modeller annars sexualiseras mer än så här på bild, i alla fall i jämförelse med smala modeller. Det brukar liksom vara fokus på tuttar, rumpa och kåt blick, men jag får en helt annan känsla av de här bilderna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: