Kybele the Goddess

Genusbetraktelser och tankeventilation.

Who runs the world? Patriarkatet.

Kategori: Allmänt

Denna bild har cirkulerat lite på min facebook senaste dagarna:
 
Och jag tycker det är lite kul att de personer som postar gör det absolut inte i ett feministiskt syfte utan tvärtom, medan bilden samtidigt snarare är en bekräftelse på att det inte är jämställt (något de ofta hävdar när man försöker diskutera sådana frågor) då makten ligger hos män. Patriarkatet existerar. Det är inte jämställt. Men som sagt vet jag att de som postat detta är sådana som annars också postar många humorgrejer med sexistiska, misogyna undertoner och därför tänker jag att vad i helvete umgås jag ens med dessa människor för, borde ta bort dem från facebook. Men då skulle jag inte kunnat skriva detta inlägg. Hur gärna jag än vill stänga in mig i en genusbubbla så är det kontraproduktivt. Dessa personer lägger ved på min eld så att säga.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: