Kybele the Goddess

Genusbetraktelser och tankeventilation.

Frälsningstekniker?

Kategori: Allmänt

Hade en hen-diskussion med en vän idag. Vi vet ju alla hur bra denna typ av diskussion kan bli... heh.. Denna vän är i alla fall en reflekterande och analytisk person med huvudet på skaft så att säga. Därför kan jag bli så trött så trött när hen säger att "feminismen gör en höna av en fjäder", "vad är problemet egentligen" och yaddayadda. Bland annat med argumentet att "ja men något av könen måste väl vara norm eller det spelar ju ingen roll vilket?" Hur förklarar man sådant här?? Kan känna att min språkliga förmåga typ brister här eller nåt. Eller är det för att det är så självklart för mig som jag inte kan förklara det för någon annan? Jag vet inte. Tips tages tacksamt emot!! För övrigt skulle jag så hemskt gärna vilja gå och titta på ett panelsamtal som Arsinoe/Fanny ska medverka i (på Helenes Krog den 8/3). Kom sedan på att när jag tänker efter har jag exakt 0 vänner boende i Sverige som skulle vara minsta intresserade av att följa med. Måste kanske kämpa lite hårdare med hen-diskussioner och dylikt så att jag kan frälsa någon att ta med mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: